Lesomschrijving

BBB/Callanetics:

In deze les worden de buik, billen en benen even flink aangepakt. Voornamelijk door spier versterkende oefeningen met eigen lichaamgewicht. In de les zal niet gesprongen worden en begint met een Aerobe warmingup.

Bodyshape Newstyle:

De les heeft grotendeels nog dezelfde opbouw zoals je gewend bent maar het spierversterkende gedeelte is wat opgeleukt! Daar hebben we ruimte gemaakt om functionele training te integreren in de lessen. Hier behaal je namelijk veel meer resultaten mee. Doordat je hierbij meerdere spiergroepen tegelijk gebruikt (in plaats van bijvoorbeeld alleen je bilspier) verbrand je ook veel meer calorieën! Er zijn namelijk meer spieren aan het werk die allemaal om extra energie vragen op dat moment. Ook train je de spieren zo effectief dat er na de training nog steeds om extra energie gevraagd wordt en je zelfs na je training nog extra Kcal verbrandt. Zo haal je veel meer uit je training en is jouw uurtje sporten dus extra efficiënt benut J

Bodyvitaal 50+:

Een rustige les, waarbij de nadruk wordt gelegd op coördinatie, spierversterkend en uithoudings-vermogen. Een gevarieerde les waarbij je ook gebruik maakt van de fitness apparaten.

FysioFitness:

Fitness onder begeleiding van een fysiotherapeut. Om een keer je training op een blessure aan te passen bijvoorbeeld. € 5,- per losse les, €35,- voor 10 ritten exclusief je abonnement. Voor deelname graag melden aan de balie.

H.I.T. (High Intensity Training):

Geen ingewikkelde pasjes, wel explosief trainen. 30 minuten, zowel cardio als kracht. Pak je lichaam eens lekker pittig aan!

Kick & Punch:

Even lekker te keer gaan op de kickbags. Een combinatie van verschillende stoot-, trap,- knie,- en elleboog-technieken komen aan bod. En je werkt even flink aan je conditie.

Kickboksen:

Bij deze les wordt er veel op techniek en conditie getraind. Ook sparren komt hierbij aan bod.

Paaldansfitness:

Kracht uithoudingsvermogen, lenigheid en een heleboel lol.

Pilates:

Een spierversterkende les met oefeningen voor zowel body als mind. Een les met een uitgebalanceerde verhouding tussen inspanning en ontspanning. Richt zich op posturele (= houding) spieren waardoor men ook buiten de lessen bewuster beweegt.

Pump:

Een spierversterkende les met barbell waarbij je per spiergroep de gewichten aan past. Erg effectief!

Spinning +:

Dit is een gewone spinning les, maar er word de mogelijkheid geboden om ook met je hartslag te trainen.

Steps:

Een vrolijke, opzwepende les waarbij je conditie flink uitgedaagd wordt. Het accent ligt op billen en benen maar natuurlijk buikspieren aan het einde van de les.

Tai Chi:

Tai chi is een eeuwenoude bewegings- en krijgskunst waarvan iedere beweging die filosofie van yin en yang belichaamt. In China beoefenen miljoenen mensen iedere dag Tai Chi om hun gezondheid te verbeteren en te onthouden. De vorm bestaat uit langzame, vloeiende bewegingen die zonder inspanning worden uitgevoerd. Energieblokkades kunnen worden opgeheven, het stimuleert het zenuwstelsel, verbetert de bloedsomloop en het evenwicht, versterkt spieren en pezen, vermindert spanning en brengt lichaam en geest tot rust. Tai chi is geschikt voor iedereen

Yoga:

Om te beginnen kunt u starten met: easy yoga: kernwoorden: kracht, souplessen en een heldere geest.
Ashtanga Vinyasa Yoga: is iets zwaarder. Het accent ligt hierbij op de energiestromen door het lichaam en het verhogen van het zuurstofgehalte. Poweryoga: richt zich meer op kracht en spierconditie.